Budowanie marki osobistej na rynku pracy

Marka osobista (personal branding) to sposób, w jaki dana osoba decyduje się zachowywać, komunikować, ukazywać swoje umiejętności etc. Świadomość istnienia marki osobistej i umiejętność jej kreowania jest bardzo ważnym aspektem budowania swojej kariery. Marka osobista formuje w świadomości odbiorców pewne wrażenie o człowieku dzięki czemu, jeżeli właściwie ją zbuduje, może być odbierany jako osoba godna zaufania, porządna, kompetentna itd. Budowanie personal brandingu to długotrwały i wymagający proces, na który składa się budowanie rozpoznawalności, budowanie reputacji oraz zdobywanie klientów.

 

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do realizacji zawodowej poprzez budowanie marki osobistej na rynku pracy bez względu na wybrany zawód, poprzez wykorzystanie odpowiednich instrumentów marketingowych.

Szkolenie jest kierowane do:

  • praktykantów / studentów ponieważ marka osobista nie odnosi się jedynie do życia zawodowego. W rzeczywistości dotyczy wszelkich aspektów życia społecznego, w tym budowania swojego wizerunku na uczelni wśród studentów i profesorów, tak aby móc odpowiednio wyeksponować swoje atuty, potencjał oraz zawrzeć znajomości z wartościowymi ludźmi.
  • osób, które dopiero rozpoczęły swoją drogę zawodową ponieważ szkolenie stawia przed uczestnikami pytania o ich cel zawodowy oraz zdefiniowanie wartości na podstawie których będą prowadzić swoją karierę a dodatkowo dostarcza praktycznej wiedzy z zakresu prezentowania marki osobistej na rynku pracy. Dodatkowo szkolenie odpowiada na pytania jak budować markę osobistą w przypadku braku doświadczenia zawodowego i jak ją wykorzystać w przypadku m.in. rozmowy o pracę.
  • osób, które chcą zmienić prace na lepszą oraz chcą się nauczyć jak reprezentować siebie na rynku pracy ponieważ w ramach szkolenia tworzone są m.in. analiza SWOT własnej osoby oraz plan działań oraz system wizualizacji i komunikacji, co pomoże osobom chcącym zmienić coś w swoim życiu odnaleźć odpowiednią ścieżkę zawodową oraz odpowiednio rozplanować sobie cele na przyszłe etapy kariery, w tym świadome budowanie personal brandingu.
  • osób na wysokim poziomie, które oprócz pracy codziennej świadczą usługi prywatnie, oraz potrzebują się wyróżnić na rynku ponieważ szkolenie zwraca uwagę na ważne aspekty budowania marki osobistej, dzięki czemu każda osoba może ulepszyć swój wizerunek. Dodatkowo dla osób potrzebujących wyróżnienia na rynku szkolenie odpowiada na pytanie jak prowadzić skuteczną promocję swoich usług / doświadczenia zawodowego / kompetencji na rynku w oparciu o markę osobistą.
  • osoby, które prowadzą firmę oraz budują reklamę na marce osobistej ponieważ szkolenie wspiera ułożenie strategii promocyjnej oraz planu sprzedaży swoich towarów / usług w oparciu o umiejętnie zbudowaną markę osobistą.

Program szkolenia:

Budowanie marki osobistej na rynku pracy 3H

  • Czym jest marka osobista i dla kogo jest potrzebna
  • Czym jest satysfakcja społeczna
  • 4 warianty modelu relacji: TY-INNI
  • Diagnozowanie marki osobistej – SWOT analiza marki osobistej
  • Archetypy, wzorce kolektywnej osobowości
  • Matryca marki osobistej
  • Obszary życiowe, które wspiera marka osobista, migracja reputacji
  • Pisanie autobiografii, przerymowanie pewnych negatywnych doświadczeń
  • Profilowanie siebie, określenie grupy docelowej
  • Struktura rzeczywistości
  • Budowanie wiarygodności
  • Narzędzia budowania marki osobistej, ich wpływ na warunki zatrudnienia oraz szanse na rynku pracy: media społecznościowe, WWW, Gogle Analityk, Google AdSense
  • Audyt działalności internetowej
  • Przykłady różnych marek osobistych, zadania praktyczne

Marketing własnych produktów i usług 3 H

  • Ile kosztuje nas zdobycie klienta, wskaźnik CAC, ROI, ROMI, ROAS, LTV
  • Strategiczna karta oraz zrównoważona karta wyników
  • Misja, Wizja, Wartości, Cele
  • Cztery perspektywy: Finanse, Klienci, Procesy wewnętrzne, Innowacje
  • Przykładowa zrównoważona karta wyników
  • Mierniki działań oraz wyników
  • Miesięczny wzrost sprzedaży, średnia wielkość zakupu, sprzedaż na metodę pozyskania, średni koszt pozyskania Leada
  • Wdrożenie strategii
  • Marketing relacji definicja, etapy wdrożenia marketingu relacji, schemat działań
  • Zadania praktyczne oraz przykłady

Cześć 2 każdego szkolenia około 2H

  • Cześć praktyczna: Gra Mafia (dla 10 uczestników – 1 gra)
  • Towarzyska gra fabularna symulująca walkę pomiędzy poinformowaną mniejszością i niepoinformowaną większością.
  • Oryginalne zasady gry zostały opracowane tak by dostosować grę do ćwiczenia umiejętności prezentacji marki osobistej oraz rozwoju umiejętności komunikatywnych.
  • Czas trwania 1 gry około 30 min – 60 min. Czas trwania zależy od uczestników.
  • W ramach oferty: 2-3 gry

Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności prezentowania marki osobistej na rynku pracy, na rozmowie rekrutacyjnej oraz w miejscu pracy poprzez:

  • Określenie własnego celu zawodowego;
  • Zdefiniowanie i uchwycenie swojej unikalnej wartości czy odmienności, która będzie punktem wyjścia dla wszystkich działań promocyjnych;
  • Układanie planu działań, systemu wizualizacji i komunikacji.

Zdobyta w trakcie szkolenia wiedza praktyczna jak i teoretyczna pomaga w budowaniu ścieżki kariery poprzez rozumienie swojej wartości,  poprzez większą pewność siebie, poprzez ciągłą pracę nad sobą. Marka osobista to nie otoczka, którą buduję człowiek – to zawartość, którą się dzieli.